Tanka tänkare

Vad är up med alla som inte är redo, seriöst?
Vem fan vet egentligen om de är redo vid denna åldern?
Det är inte rimligt att veta. Inte enligt mina beräkningar. Visst, jag är ingen forskare. Men någonting döljer sig ändå bakom den lilla pannan jag har. Eller är den ens så liten? Aja, inte större än Figges i alla fall.
Men back to business:
Man kan inte hitta någon, sen efter någon gång så känner man "uh-oh" jag är nog inte redo. Verkligheten ser inte ut så. Man vet inte det på ett ögonblick. Det är inte som att falla ögonblickligen för någon. Detta tar tid.
Det är inte "Damn this is gooooood. Nu är jag redo!"
Man lär inte känna någon på någon enstaka gång av dejter/träffar. Man får gärna vara lite realistisk och ge det några veckor. Och under de veckorna behöver man inte redan ha bestämt sig eller stålsatt sig på ett och samma spår. Utan man måste verkligen ge det ett ärligt försök.
SEN, kan du få känna om du är redo eller inte. Inte innan. Sån är lagen.
Detta är ämnat dels till en kompis, eller inte till honom. Utan om honom. Men det är även egna tankar. Saker som jag har brottats med flera gånger, både i teorin och i praktiken.
Bli inte redo, vänta inte på att bli det heller. Som en god vän till mig skulle ha sagt: Fyfan, kör bah. 
Om det är rätt så blir det bra. Om det inte är det så blir det inte det. Ta risken, för då får du chansen på köpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0